سبد خرید من
تکمیل سفارش

تغذیه + زیبایی

با انجام این 10 روش تغذیه ای پوستی درخشان داشته باشید...

1397/06/26

اگر میخواهید پوستی درخشان داشته باشید، «مثل قدیمی شما آنچه میخورید هستید» بیشتر از قبل درست به نظر می رسد. همه برای داشتن پوستی خوب به دنبال کرم های پوست ایده آلشان می گردند، اما باید گفت که شما زمانی پوستی زیبا خواهید داشت که از درون بدن مواد غذایی لازم به آن برسد. سلولهای پیر پوست دائما در حال ریختن و جایگزین شدن توسط سلولهای جوان هستند پس تامین پایدار مواد مغذی کلیدی برای حمایت از این رشد سریع بسیار مهم می باشد. بنابراین به میزان مناسب از مواد مغذی استفاده کنید تا اثر آن را با رویش پوست نرم، بدون لک و درخشان تجربه کنید.

ما هر چقدر هم که مقاومت کنیم پوست به صورت طبیعی پیر خواهد شد و ظهور چین و چروک با گذشت زمان اجتناب ناپذیر است، اما این پیر شدن با در معرض نور آفتاب قرار گرفتن و سولاریوم، استفاده از صابونهای قوی، مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی سریعتر می شود. لذا با در نظر گرفتن تمام این نکات این موضوع را در نظر داشته باشید که بهترین راه مقابله با این عوامل رفتار مهربانانه با پوست خودمان است. چطوری؟ خیلی ساده است.

مصرف میوه و سبزیجات، آنتی اکسیدانها، چربی های سالم، ماهی های چرب، آجیل های خام و داشتن رژیم غذایی متنوع برای رسیدن موادی نظیر بتاکاروتن، ویتامینهای CوE، روی و سلنیوم به پوست و داشتن پوستی درخشان لازم و ضروری است .

 

ده توصیه غذایی جهت داشتن پوستی جذاب و درخشان

 

  1. مصرف 5 سهم از میوه و سبزیجات در روز:

میوه و سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدانها  هستند که برای محافظت از آسیب پوستی،که بواسطه حملات سلولی رادیکالهای آزاد اتفاق میافتد مفید هستند. رادیکالهای آزاد، دخانیات، آلودگی هوا و نور آفتاب می تواند باعث چین و چروک و لک روی پوست شوند. به اندازه تنوع رنگهای یک رنگین کمان میوه و سبزیجات مصرف کنید و سعی کنید حداقل 5 سهم روزانه در برنامه غذایی خود بگنجانید. بتاکاروتن موجود در در هویج و کدو حلوایی یا لوتئین موجود در کیل و اسفناج آنتی اکسیدانهای قوی هستند که برای رشد سلولهای پوستی و شادابی و درخشندگی پوست بسیار مهم هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مصرف 5 سهم میوه و سبزیجات اینجا را کلیک نمایید.

  1. مصرف به اندازه ویتامین  C:

ویتامین C یک سوپر آنتی اکسیدان است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درخشانی پوست مفید است در ضمن ویتامین C کمک می کند تا لک های روی پوست زودتر بهبود یابند. بهترین منابع آن انواع بری ها، بروکلی، کیوی، آناناس و انواع مرکبات هستند. میزان کافی ویتامین C برای تولید کلاژن که مویرگ های زیر پوست را تقویت می کند لازم و ضروری است.

  1. رژیم های نصف و نیمه لاغری:

خیلی از افراد هرساله رژیم های مختلف لاغری را امتحان می کنند و بعد از مدتی آن را رها می کنند، این کار باعث کاهش و افزایش وزن در افراد شده و در نتیجه پوست را دچار چین و چروک و ترک می کند. رژیم های نصفه و نیمه معمولا دارای فقر ویتامینی و مواد ضروری بدن هستند و در دراز مدت به بدن آسیب شدید وارد می کنند. بنابراین بهتر است برای رژیم لاغری با متخصصین تغذیه مشورت کنید.

  1. از مصرف سلنیوم غافل نشوید:

سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که در کنار ویتامین CوE برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. مطالعات نشان داده که رژیم غذایی حاوی سلنیوم می تواند از ابتلا به سرطان پوست و آسیب های نور آفتاب و لکه ها جلوگیری کند. آجیل ها، انواع ماهی، تخم مرغ، سبوس گندم، گوجه فرنگی و بروکلی سرشار از سلنیوم هستند.

  1. مصرف به اندازه ویتامین E:

ویتامین E همچون دیگر آنتی اکسیدانها از اکسید شدن سلولهای پوست جلوگیری کرده و باعث سلامتی و شادابی آنها می گردد. بادام، آووکادو، فندق و دانه آفتابگردان سرشار از ویتامین E هستند. به طور مثال جدول ارزش غذایی نوشیدنی عصاره بادام ما رو مشاهده بفرمایید.

  1. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز:

پوست برای انعطاف خود نیاز به رطوبت کافی دارد، رطوبت پایین حتی می تواند باعث خشکی پوست شده و باعث شود که پوست خسته به نظر برسد. نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز می تواند به رفع این مشکل کمک کند. خیلی ها در هنگام کار یادشان می رود که آب بنوشند ولی شما می توانید با قراردادن یک بطری آب بزرگ بر روی میز محل کارتان از آن غافل نشوید. خیلی از میوه و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی آب هستند. هندوانه، کدو و خیار از آن جمله اند که علاوه بر آبرسانی به بدن و پوست مواد مغذی و ویتامین هم دارند. یادتان باشد مصرف دخانیات و الکل برای پوست بسیار مضر هستند و آن را زودتر سن شما پیر می کنند.

  1. مصرف چربی های سالم:

چربی های غیر اشباع (چربی موجود در آووکادو، ماهی های روغنی و آجیل ها) حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که به طور طبیعی به عنوان یک رطوبت دهنده طبیعی عمل می کنند و باعث نرمی و انعطاف پوست می شوند. همچنین این چربی ها حاوی ویتامین E هستند که از سلولهای پوست در برابر رادیکالهای آزاد محافظت می کند.

  1. انتخاب مواد غذایی حاوی امگا3:

مواد غذایی مانند ماهی و یا منابع گیاهی مانند تخم کتان، دانه چیا، گردو و روغن هسته انگور حاوی مقادیر زیادی امگا3 هستند . امگا3 در بدن ساخته نمیشود و باید حتما در وعده های غذایی دریافت شود. وظیفه امگا3 تحریک بدن به تولید ترکیبی ضد التهابی است که به کاهش التهابات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

  1. مصرف فیتواستروژن ها:

فیتواستروژن ها موادی هستند که در گیاهان یافت می شوند. ساختاری شبیه به هورمون زنانه استروژن دارند و گفته می شود که در تعادل هورمونهای ما نقش اساسی دارند. فیتواستروژن ها انواع مختلفی دارند ، بعضی از آنها در محصولات تهیه شده از سویا مانند توفو وجود دارند. انواع دیگر آن در غلات، سبزیجات و دانه کتان وجود داشته و مصرف آن می تواند به تعادل رژیم غذایی شما کمک کند.

  1. مصرف روی:

عنصر روی در عملکرد صحیح غدد چربی پوست نقش اساسی دارد. این غدد با تولید چربی باعث بهبود قسمت های آسیب دیده می شوند و پوست را نرم و لطیف می کنند. غذاهایی مانند ماهی، گوشت قرمز و مرغ بدون چربی، آجیل و دانه های مغذی مانند تخم کدو حاوی روی هستند.

 

دیدگاه (0) دیدگاه

برای ارسال کامنت نیاز است عضو سایت باشید.

از تخفیفات و جدیدترین محصولات بوفه سبز با خبر شوید.